13x52
106komentarzy
29zdjęć
obserwuj
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
13x52
@Jan Augustynowski Mnie jest przykro jeszcze bardziej. Dodam może tylko, że to niejedyna ofiara. W przeciągu miesiąca czy dwóch były dwie takie ofiary! Ale przykro to wszystkim będzie jak ofiarą będzie dziecko. I dziwi mnie zachowanie zarówno Archicom'u jak i władz miasta. Bo bagatelizowanie tego problemu nie jest zachowaniem niefrasobliwym a prowokującym (jeśli wie Pan co mam na myśli).
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
13x52
@Jan Augustynowski dodam może jeszcze (choć robienie takich błędów językowych jest dla mnie równie dyskredytujące co powiedzenie "poszłem" i zwykle natychmiast przerywam dialog) ... tak TĘ sarnę ktoś wyciągnął i starał się udzielić pomocy również weterynaryjnej. Obrażenia były jednak tak poważne, że istota ta zmarła wkrótce potem. Miało to miejsce na ulicy Marca Polo. Jest pewna cienka granica między rozśmieszaniem kogoś (chyba chciał się Pan pokusić o zrobienie żartu) a byciem śmiesznym, o której zdaje się Pan pojęcia nie ma.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
13x52
@Jan Augustynowski Drogi Panie mówi się "tę sarnę".
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
13x52
Dla przypomnienia. Ofiara nadmiernej prędkości. W sprawie ruchu drogowego i jego spowolnienia nadal nic zostało zrobione.
+1
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
13x52
Dla przypomnienia, to jedna ze śmiertlnych ofiar braku odpowiedniej infrastruktury ograniczącej prędkość na ulicy Marca Polo!
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
13x52
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
13x52
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
13x52
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
13x52
Nie za bardzo wiem dlaczego zdjęcia "uciekły", może znów coś źle zrobiłem zatem wrzucam jeszcze raz.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
13x52
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
13x52
Lisek mimo udzielonej mu pomocy klinicznej, nie przeżył. Zarówno ten jak i sprawca (gnida) poprzedniego potrącenia zbiegł. Drogi Archicomie oraz ci, którzy zadbali o to by nie zapewnić odpowiedniego bezpieczeństwa na ulicy Marca Polo ... udanego weekendu!
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
13x52
W niedalekiej przeszłości na ulicy Marca Polo, która zamiast być ulicą bulwarową jest tranzytem odciążającym korek na Swojczyckiej, doszło do potrącenia koziołka. Po połączeniu osiedla Nowy Port z Olimią Port (co było pomysłym zgubnym również dla NP) tranzyt się bardo nasilił. Stało się tak dlatego, że progi zwalniające są tak złe, że samochody się wręcz na nich prześcigają. Czekamy zatem na wypadek z udziałem dziecka albo matki z wózkiem. Może wtedy Archicom wraz z miastem zareagują w odpowiedni sposób. Zatem czekamy!!! Dziś kolejna ofiara tym razem lisek. Dalej ignorujcie znaki jakie daje "opatrzność" Do trzech razy sztuka!
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
13x52
@Michael dziś z tego co wiem jest kolejna ofiara. Tym razem lisek. Ewidentnie ktoś bagatelizuje znaki jakie daje "opatrzność". Do trzech razy sztuka zatem.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
13x52
@Jan Augustynowski dziękuję za odpowiedź. To ja mam wyjątkowego pecha chyba bo nie mogę wrzucić nic.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
13x52
Chciałem właśnie dodać zdjęcie koziołka uderzoneg tak silnie, że wpadł do kanału ale cwaniacko forum blokuje dodawanie zdjęć. Może zdjęcia zatem powinny trafić do gazet bezpośrednio! Zdjęcia są dostępne na forum osiedlowym, zrobione przez mieszkańca osiedla.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
13x52
Chciałem właśnie dodać zdjęcie koziołka uderzoneg tak silnie, że wpadł do kanału ale cwaniacko forum blokuje dodawanie zdjęć. Może zdjęcia powinny trafić do gazet zatem bezpośrednio!
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
13x52
A jak dojdzie do wypadku ...mimo tych uwag pisanych teraz jak i wielokrotnie wcześniej, każda ale to każda gazeta o was wspomni niechlubnie!
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
13x52
I jeszcze jedno wyjaśnienie ... CSR - Corporate Social Responsibility. Oczekuję zdecydowanych działań. I powtarzam, jesteście w moich oczach winni każdego nieszczęścia na tej ulicy, każdego! Proszę zainstalować na tej ulicy progi zwalniające, które wymuszą ograniczenie do 30 (wg mnie to jak na tę okolicę to i tak o 10 km za dużo)! Te, które są obecnie nie wymuszają żadnego ograniczenia!
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
13x52
I jeszcze jedno wyjaśnienie ... CSR - Corporate Social Responsibility. Oczekuję zdecydowanych działań. I powtarzam, jesteście w moich oczach winni każdego nieszczęścia na tej ulicy, każdego! Proszę zainstalować na tej ulicy progi zwalniające, które wymuszą ograniczenie do 30 (wg mnie to jak na tę okolicę to i tak o 10 km za dużo)! Te, które są obecnie nie wymuszają żadnego ograniczenia!
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
13x52
A do specjalistów PR (i nie tylko) w Archicomie ... na studia chyba warto wrócić bo brak bezpieczeństwa na tej ulicy to niespełnianie etycznych standardów oraz ewidentne kardynalne braki w polityce CSR!!!
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
13x52
A dla specjalistów PR ((i nie tylko) w Archicomie ... na studia chyba warto wrócić bo brak bezpieczeństwa na tej ulicy to niespełnianie etycznych standardów oraz ewidentne kardynalne braki w polityce CSR!!!
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
13x52
Chciałbym tylko dodać jeszcze, że Archicom wraz z miastem jest w moich oczach etycznie i moralnie odpowiedzialny za każdy wypadek na tej ulicy!!! Mam nadzieję, że tzw. bad publicity związane z tym wypadkiem, krzywdą i cierpieniem tego zwierzęcia wpłynie na działania władnych. Sprawa ruchu na Marca Polo to temat bardzo gorący od dawna a Archicom nadal ma to gdzieś. Zatem czekamy na dwie rzeczy: 1) wypadek z udziałem dziecka bądź matki z wózkiem, 2) karę finansową dla Archicomu przejawiająco się słabą sprzedażą za niefrasobliwość w tej kwesti od zawsze!!!
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
13x52
W niedalekiej przeszłości na ulicy Marca Polo, która zamiast być ulicą bulwarową jest tranzytem odciążającym korek na Swojczyckiej, doszło do potrącenia koziołka. Po połączeniu osiedla Nowy Port z Olimią Port (co było pomysłym zgubnym również dla NP) tranzyt się bardo nasilił. Stało się tak dlatego, że progi zwalniające są tak złe, że samochody się wręcz na nich prześcigają. Czekamy zatem na wypadek z udziałem dziecka albo matki z wózkiem. Może wtedy Archicom wraz z miastem zareagują w odpowiedni sposób. Zatem czekamy!!!
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
13x52
W niedalekiej przeszłości na ulicy Marca Polo, która zamiast być ulicą bulwarową jest tranzytem odciążającym korek na Swojczyckiej, doszło do potrącenia koziołka. Po połączeniu osiedla Nowy Port z Olimią Port (co było pomysłym zgubnym również dla NP) tranzyt się bardo nasilił. Stało się tak dlatego, że progi zwalniające są tak złe, że samochody się wręcz na nich prześcigają. Czekamy zatem na wypadek z udziałem dziecka albo matki z wózkiem. Może wtedy Archicom wraz z miastem zareagują w odpowiedni sposób. Zatem czekamy!!!
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
13x52
W niedalekiej przeszłości na ulicy Marca Polo, która zamiast być ulicą bulwarową jest tranzytem odciążającym korek na Swojczyckiej, doszło do potrącenia koziołka. Po połączeniu osiedla Nowy Port z Olimią Port (co było pomysłym zgubnym również dla NP) tranzyt się bardo nasilił. Stało się tak dlatego, że progi zwalniające są tak złe, że samochody się wręcz na nich prześcigają. Czekamy zatem na wypadek z udziałem dziecka albo matki z wózkiem. Może wtedy Archicom wraz z miastem zareagują w odpowiedni sposób. Zatem czekamy!!!
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
13x52
Tylko maleński przykład atrakcyjności "bulwaru", taka tylko wisienka na torcie. Rzeczywistość dużo gorsza.

392407_1500x.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
13x52
Mieszkaniec_Olimpia_Port napisał:

Witam,
Czy Archicom planuje jakąkolwiek drogą połączyć osiedle Nowy Port firmy (Inkom) z Olimpią Port (Archicom)? Nie mam nic przeciwko innym osiedlom, ale niech każde osiedle ma swoją drogę dojazdową i wolałbym uniknąć aut przemieszczających się do Nowego Portu na skróty pod moimi oknami. Jak wiadomo ruch na osiedlu już jest uciążliwy z dodatkowymi "skrótowiczami" jadącymi na Wojnów do Kamieńca itp. Dodatkowe kilkaset aut z Nowego Portu diametralnie pogorszyłoby sytuację. Jeśli tak się stanie, możemy spokojnie z promenady na rzeką zmienić nazwę na autostradę nad rzeką.

Druga sprawa, czy nie warto dla zredukowania natężenia ruchu ulicą Marca Polo we współpracy ze ZDIUM zaproponować przynajmniej na próbę (aż powstanie drugi most) rozwiązania ulicy częściowo jednokierunkowej na odcinku od skrzyżowania Marca Polo/ Kolumba aż do myjni. Dzięki temu rozwiązaniu nie będzie prawnie możliwości skracania sobie drogi przez osiedle, a jednocześnie firmy/myjnie itp. znajdujące się na Marca Polo nie ucierpią i będzie do nich swobodny dojazd.





361773_1500x.png


pokaż cały post

0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
13x52
Szczypiorek napisał:

  • Ku przestrodze dla tych, którzy zachwycą się zdjęciami z budowy i będą chcieli kupić mieszkanie wśród ciszy i zieleni!!

UWAGA! Dojrzewa pomysł Rady Osiedla Swojec-Strachocin-Wojnów z 2016 r o przedłużeniu linii autobusowej 145 do osiedla OlimpiaPort i przez osiedle OlimpiaPort.   Dla jednych to dobra wiadomość, dla innych zła. Nie będzie to już osiedle z wakacyjną atmosferą przez cały rok! Autobus to brak progów zwalniający, dopuszczalna prędkość powyżej 30 km/h, zwiększony ruch, hałas, spaliny.  Sam autobus potężnego ruchu nie wygeneruje, ale jeśli zostanie zniesiona strefa 30km/h, chętnie pojadą przez osiedle inne samochody. 

https://wroclaw.onet.pl/mieszkancy-maja-pomysl-jak-zmniejszyc-korki-we-wroclawiu/vy6pr7
http://www.swojczyce.pl/inwestycje-i-remonty/773-wiesniacza-i-marca-polo-doczekaja-sie-remontu

0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
13x52
Mieszkaniec_Olimpia_Port napisał:


Szczypiorek napisał:
UWAGA! Dojrzewa pomysł Rady Osiedla Swojec-Strachocin-Wojnów z 2016 r o wydłużeniu linii autobusowej 145 do osiedla OlimpiaPort i przez osiedle OlimpiaPort.  Dla jednych to dobra wiadomość, dla innych zła. Nie będzie to już osiedle z wakacyjną atmosferą przez cały rok! Autobus to brak progów zwalniający, dopuszczalna prędkość powyżej 30 km/h, zwiększony ruch, hałas, spaliny.  Sam autobus potężnego ruchu nie wygeneruje, ale jeśli zostanie zniesiona strefa 30km/h, chętnie pojadą przez osiedle inne samochody. 

https://wroclaw.onet.pl/mieszkancy-maja-pomysl-jak-zmniejszyc-korki-we-wroclawiu/vy6pr7
http://www.swojczyce.pl/inwestycje-i-remonty/773-wiesniacza-i-marca-polo-doczekaja-sie-remontu



Niestety co pomysł to głupszy. Inwestycja w pociąg relacja Wojnów-dworzec główny już jest i podróżuje nim średnio 40 osób tygodniowo, czyli żaden plus a szlaban przejeżdżającego pustego pociągu generuje zwolnienie ruchu czyli  korki.
Zwiększenie częstotliwości autobusów ma sens, a w szczególności jeśli to będą autobusy jeżdżące do centrum przez ul. Dembowskiego lub ul. Mickiewicza. Na wycieczki poza miasto autobusem obwodnicą nikt się nie zgodzi bo to zbyt duży dystans i generalnie tak długie połączenie nie ma żadnego sensu. Puszczenie autobusu przez osiedle jest pomysłem jak wspomniano na wstępie - złym. Progi będą musiały być zdjęte lub autobus będzie skacząc na nich generował hałas, bez tego i tak będzie generował hałas. Sam w sobie autobus jeżdżący przez osiedlowe drogi i zatrzymujący się na przystankach, które za pewne będą na środku jezdni bo nie ma miejsca na zatoczki będzie spowalniał ruch = generował korki. Autobusu nie będzie można wyprzedzić lub będzie to niebezpieczne. W danym momencie jest bardzo skomplikowane by na naszych osiedlowych drogach minęły się dwie osobówki, a co dopiero minięcie się z autobusem - paranoja. Kolejna sprawa, o ile się znam na pojęciach  mechaniki, taki autobus nie będzie w stanie skręcić w Marca Polo z mostów pod takim kątem w tak wąską drogę. Czy ktoś pomyślał, jak ten autobus wyjedzie z tego osiedla? Autobus nie startuje jak rakieta a liczenie za każdym razem na litość kierowy, który by go wpuścił w ruch może być naszym niedoczekaniem. Czyli może się okazać, że my się sami w tym osiedlu zadusimy. Autobus będzie stał na wyjeździe czekając aż go ktoś wpuści, za nim ustawi się już kilometrowa kolejka aut, a wyjazd Marca Polo w kierunku mostów będzie niemożliwy - jednokierunkowa (według artykułu). Dla odmiany Kolumba też nie da rady bo tam jest nasze osiedlowe jezioro i można się utopić wjeżdżając autem. Panie Bareja - mamy dla Pana gotowy scenariusz.
Idąc dalej tropem ulicy Marca Polo jako jednokierunkowej w kierunku osiedla. Widziałbym w tym jakikolwiek sens, gdyby jeszcze ten mały odcinek na rogu był wyremontowany i tamtędy puścić ruch. Bez niego spowoduje to ukierunkowanie całego ruchu autostradą mosty - Marca Polo. Do tego jeszcze blokujący ruch autobus no bo będzie tylko jeden pas. Jako wisienka na torcie będą uznane wszystkie cysterny i tiry jadące ruchem jednokierunkowym przez nasze osiedle od myjni i tych firm pod drodze na odcinku Marca Polo. Jeśli się to wszystko zrealizuje, proponuję jeszcze odpalić wzdłuż deptaka Biedronkę i Aldi na barkach, McDrive'a oraz wesołe miasteczko na tym placu, który powstanie na zakręcie Marca Polo - Magellana. Brawo Ty, brawo My! High 5!

Naturalnie mieszkańcy osiedla oczekują remontu Marca Polo, by można było spokojnie wrócić do domu bez urwanego koła i jednocześnie zmniejszając ruch jadących na Wojnów. Również chodnik byłby wskazany, żeby bezpiecznie móc się poruszać pieszo lub rowerem. Remont narożnika Kolumba-Marca Polo również by zdecentralizował po części ruch. Ale nie godzimy się na robienie w ten sposób z Marca Polo w całości drogi jednokierunkowej ani wrzucanie na osiedle autobusu na tzw. "odwal się."

Reasumując, dobrze wiemy, że jest duży problem z ruchem na osiedlu. Chyba sam Archicom nie przewidział tak wzmożonego ruchu, choć wiadomo że na jednego mieszkańca dzisiaj przypada 1,5 auta. Remont Marca Polo i rogu Kolumba tak, ale bez całościowej jednokierunkowej. Autobus przez osiedle: może po prostu trzeba by puścić dużego busa a nie autobus przegubowy, jeśli nie możemy już żyć bez autobusu pod oknem. Natomiast najważniejszym elementem jest wybudowanie drugiego mostu a także obwodnicy Wojnowa. Dodatkowo jednym z najszybciej dostępnych projektów może być stacja rowerowa dla naszego osiedla usytuowana na naszym osiedlu. Spokojnie koszt takiej stacji może wziąć na siebie Archicom dla własnej korzyści.

-Budujmy i projektujemy najpierw głową, potem rękoma...-

PS Proponuję stworzyć jakąś radę osiedla lub reprezentację, która będzie mogła zgłaszać pomysły, analizować możliwości wraz z deweloperem i miastem. Ci co siedzą biernie, nie mają prawa głosu ani narzekania po fakcie!



pokaż cały post

0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
13x52
Mieszkaniec_Olimpia_Port napisał:

Witam,
Czy Archicom planuje jakąkolwiek drogą połączyć osiedle Nowy Port firmy (Inkom) z Olimpią Port (Archicom)? Nie mam nic przeciwko innym osiedlom, ale niech każde osiedle ma swoją drogę dojazdową i wolałbym uniknąć aut przemieszczających się do Nowego Portu na skróty pod moimi oknami. Jak wiadomo ruch na osiedlu już jest uciążliwy z dodatkowymi "skrótowiczami" jadącymi na Wojnów do Kamieńca itp. Dodatkowe kilkaset aut z Nowego Portu diametralnie pogorszyłoby sytuację. Jeśli tak się stanie, możemy spokojnie z promenady na rzeką zmienić nazwę na autostradę nad rzeką.

Druga sprawa, czy nie warto dla zredukowania natężenia ruchu ulicą Marca Polo we współpracy ze ZDIUM zaproponować przynajmniej na próbę (aż powstanie drugi most) rozwiązania ulicy częściowo jednokierunkowej na odcinku od skrzyżowania Marca Polo/ Kolumba aż do myjni. Dzięki temu rozwiązaniu nie będzie prawnie możliwości skracania sobie drogi przez osiedle, a jednocześnie firmy/myjnie itp. znajdujące się na Marca Polo nie ucierpią i będzie do nich swobodny dojazd.





361773_1500x.png


pokaż cały post

0
Zaloguj aby dodać komentarz