REKLAMA

O inwestycji CPK Port Lotniczy

Port Lotniczy CPK to węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który integruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3.000 hektarów został wybudowany Port lotniczy, który w ramach pierwszego etapu jest w stanie obsługiwać 40 mln pasażerów rocznie.

Nowy port lotniczy w Centralnej Polsce jest częścią Centralnego Portu Komunikacyjnego – węzła transportu intermodalnego łączącego transport lotniczy, kolejowy i drogowy. Lokalizacja węzła Centralnego Portu Komunikacyjnego znajduje się w gminie Baranów w odległości około 37 km od centrum Warszawy.

Parametry operacyjne i infrastrukturalne zakładane dla Fazy 1.1: port lotniczy typu hub (przesiadkowy), umożliwiający obsługę intensywnych fal przylotowo-odlotowych, kategoria Portu Lotniczego 4F (wg. ICAO Aerodrome Reference Code), operacje lotniska w trybie 24/7/365, 2 równoległe drogi startowe o wyjściowych parametrach (4000mx60m), umożliwiające prowadzenie niezależnych operacji, praktyczna przepustowość godzinowa: ok. 90-100 operacji lotniczych (w systemie niezależnym), praktyczna przepustowość roczna: 400–450 tys. operacji lotniczych, przepustowość terminala w Fazie 1.1: 40 milionów pasażerów rocznie, z możliwością szybkiej rozbudowy do przepustowości 50 milionów pasażerów rocznie, modułowa koncepcja terminalu pasażerskiego, umożliwiająca w miarę potrzeb dynamiczne skalowanie przepustowości, zarówno na etapie planowania, budowy, jak i eksploatacji, terminal pasażerski „zintegrowany” z dworcem kolejowym i terminalem autobusowym (PTI), umożliwiający efektywną obsługę ruchu intermodalnego, dodatkowa infrastruktura, obejmująca m.in.: płyty postojowe, drogi kołowania, płyty do odladzania, terminal cargo, zaplecze paliwowe, wieża kontroli lotów, system nawigacyjny wraz z instalacją oświetlenia nawigacyjnego, urządzenia meteorologiczne, system odprowadzania wód opadowych, drogi dla pojazdów (techniczne, patrolowe, dojazdowe), ogrodzenie lotniska, parkingi dla pojazdów, oczyszczalnia ścieków, obiekty służb ratowniczo-gaśniczych, budynek administracyjny, budynek obsługi cateringu. 

W ramach Inwestycji zaplanowano etapowy rozwój portu lotniczego, w zależności od zapotrzebowania na infrastrukturę, do następujących parametrów: terminale pasażerskie o całkowitej przepustowości ok. 65 milionów pasażerów rocznie w horyzoncie 2060 roku, z możliwością dalszego rozwoju do ok. 100 milionów pasażerów rocznie, 3 drogi startowe o praktycznej przepustowości przynajmniej 150 operacji lotniczych na godzinę i około 600-700 tys. operacji lotniczych rocznie, pozostała infrastruktura – rozbudowywana w miarę potrzeb i popytu.

Opinie o CPK Port Lotniczy

Napisz komentarz
Komentarz do inwestycji CPK Port Lotniczy
Jan Augustynowski
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji CPK Port Lotniczy
Jan Augustynowski
@
dodał Wojciech Jenda
Imponujące!!
6
Pokaż starsze komentarze
Jakub ZazulaTo lotnisko nigdy nie powstanie.
Orzech...taka ciekawostka -> https://businessinsider.com.pl/gospodarka/umarle-lotnisko-w-niemczech-nie-zycze-tego-chopinowi/05pdw4q
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji CPK Port Lotniczy
Wojciech Jenda
+3
0
Zaloguj aby dodać komentarz
REKLAMA