Dworzec Warszawa Zachodnia (remont i przebudowa)

Dworzec Warszawa Zachodnia (remont i przebudowa)

REKLAMA
Trwają prace przy zadaszeniu peronów na stacji Warszawa Zachodnia [FILM + ZDJĘCIA]
Na stacji Warszawa Zachodnia budowane jest zadaszenie peronów. Powstaje szerokie przejście podziemne...
Trwają prace przy przebudowie stacji kolejowej Warszawa Zachodnia [FILM]
Tuż obok kursujących pociągów powstaje nowa Warszawa Zachodnia. Podróżni korzystają z pociągów dalek...
Trwa przebudowa stacji kolejowej Warszawa Zachodnia [FILM + ZDJĘCIA]
Podróżni zyskają dogodny dostęp na perony Warszawy Zachodniej z kładki między ul. Tunelową a Al. Jer...
Trwa przebudowa stacji kolejowej Warszawa Zachodnia [FILM + ZDJĘCIA]
Tuż obok kursujących pociągów powstaje nowa Warszawa Zachodnia. Podróżni korzystają z pociągów dalek...
Kolejny etap prac przy budowie nowej stacji Warszawa Zachodnia rozpocznie się 26 marca [FILM]
Zakres robót rozszerzy się na dwa perony oraz jeden tor linii dalekobieżnej między Warszawą Zachodni...

O inwestycji Dworzec Warszawa Zachodnia (remont i przebudowa)

Modernizacja stacji ruszy w 2019 roku. Nowa Zachodnia będzie zintegrowanym węzłem przesiadkowym łączącym stację kolejową, przystanki tramwajowe, dworzec autobusów dalekobieżnych, zespoły miejskich przystanków autobusowych, postoje TAXI i parkingi dla samochodów osobowych i rowerów.
- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wspólnie z partnerami szczegółowo przygotowują przebudowę stacji Warszawa Zachodnia. Dzisiaj dysponujemy "Koncepcją architektoniczno-funkcjonalną infrastruktury pasażerskiej na stacji Warszawa Zachodnia". W najbliższym czasie wybierzemy wykonawcę dokumentacji projektowej. Warszawa Zachodnia będzie multimodalnym węzłem komunikacyjnym. Pasażer będzie miał możliwość wygodnego i sprawnego łączenia kolei z komunikacją miejską – mówi Włodzimierz Żmuda, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Przebudowane zostaną istniejące perony, wybudowany zostanie jeden nowy. Dla pasażerów przewidziano przemyślane rozwiązania architektoniczne – halę peronową, świetliki w peronach, doświetlające przejście podziemne, intuicyjne oznakowanie i funkcjonalne oświetlenie. Obiekt będzie w pełni dostępny dla osób niepełnosprawnych. W drodze na perony pomogą przestronne windy, do których łatwo będzie wejść z rowerem czy wózkiem. Całkowicie zmieni się przejście podziemne. Będzie wyższe i szersze oraz zostanie połączone z przestrzenią dla pasażerów, m.in. przestrzenią poczekalni i kas biletowych – ukształtowaną z myślą o wygodzie pasażerów.
Koncepcja została wykonana w oparciu o szczegółowe badania i analizy ruchu, m.in. wykorzystano innowacyjne mikrosymulacje ruchu pieszego. Modernizacja zapewni większe możliwości sprawnego prowadzenia ruchu. To przygotowanie do rosnących potrzeb pasażerów w aglomeracji. Nowa Zachodnia będzie budowana w latach 2019-2021. Pełną funkcjonalność uzyska po ukończeniu modernizacji linii średnicowej, na której roboty planowane są do przeprowadzenia w latach 2020-2024.
Warszawa Zachodnia jest stacją o największym ruchu pociągów pasażerskich w kraju. W dniu roboczym korzysta z niej około 60 tysięcy osób. Za 13 lat, czyli w 2030 roku liczba ta ma się podwoić. PLK odpowiednio przygotowują infrastrukturę.
Koncepcję modernizacji poznają pasażerowie i mieszkańcy. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują jeszcze w pierwszym kwartale br. cykl spotkań informacyjnych.
Napisz komentarz
Orzech
+2
Orzech
+2
Adam Lutostański
#19:
Adam Lutostański
#18: https://youtu.be/j8jM4fY892Y
Adam Lutostański
#17: https://youtu.be/JU_bSlVqg2c
Adam Lutostański
https://youtu.be/lOObhFr5vsw
REKLAMA