Warszawa Zachodnia – kolejny etap pracy przy budowie łącznika średnicy z linią dalekobieżną  PKP PLK / Foto: Anna Znajewska-Pawluk

Warszawa Zachodnia – kolejny etap pracy przy budowie łącznika średnicy z linią dalekobieżną

ZDJĘCIA
REKLAMA

Przebudowa Warszawy Zachodniej wchodzi w kolejny etap. Wykonawca postawił mur oporowy potrzebny do budowy łącznika między liniami warszawskiej średnicy dalekobieżnej i podmiejskiej. Łącznik umożliwi przebudowę stacji i usprawni ruch kolejowy w stolicy. Zakres prac zaplanowany od 11 do 21 kwietnia br. wymaga zmian w rozkładzie jazdy na linii podmiejskiej. Największa inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Warszawie to projekt za ok. 2 mld zł netto, współfinansowany ze środków unijnych POIiŚ.

Budowa łącznika pomiędzy podmiejską linią średnicową a dalekobieżną linią średnicową wchodzi w kolejny etap. Prace obejmą demontaż specjalnych ścian typu „larsen” przy nasypie linii średnicowej na wysokości wiaduktu kolejowego koło Warszawy Głównej. Zakres prac wymaga strefy bezpieczeństwa. Dlatego ruch pociągów będzie zachowany na jednym z dwóch torów linii podmiejskiej.

Budowa nowego łącznika w przyszłości usprawni planowanie i ruch pociągów podczas dalszych etapów robót na stacji Warszawa Zachodnia. Wprowadzone rozwiązanie zwiększy możliwości organizacji przewozów po zakończeniu inwestycji na linii średnicowej.

Zmiany w organizacji ruchu pociągów, w uzgodnieniu z przewoźnikami, zaplanowano od 11 do 21 kwietnia:

PKP PLK
PKP PLK

Zmiany w komunikacji obejmują podmiejską linię średnicową. Połączenia w obu kierunkach na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Śródmieście – Warszawa Wschodnia będą po jednym torze - z wyjątkiem utrzymania dwutorowego połączenia na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Stadion.

Część pociągów regionalnych i aglomeracyjnych zostanie skrócona lub odwołana. Niektóre kursy zostaną skierowane przez Warszawę Centralną. Dwutorowe połączenie Warszawa Wschodnia – Warszawa Stadion ułatwi dojazd do metra.

PKP PLK / Foto: Anna Znajewska-Pawluk
PKP PLK / Foto: Anna Znajewska-Pawluk
REKLAMA
PKP PLK / Foto: Anna Znajewska-Pawluk
PKP PLK / Foto: Anna Znajewska-Pawluk
PKP PLK / Foto: Anna Znajewska-Pawluk
PKP PLK / Foto: Anna Znajewska-Pawluk
PKP PLK / Foto: Anna Znajewska-Pawluk
PKP PLK / Foto: Anna Znajewska-Pawluk
PKP PLK / Foto: Anna Znajewska-Pawluk
PKP PLK / Foto: Anna Znajewska-Pawluk
PKP PLK / Foto: Anna Znajewska-Pawluk
PKP PLK / Foto: Anna Znajewska-Pawluk

Warszawa Zachodnia zmienia się i zapewni większą dostępność oraz oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Sprawniejsze będą przejazdy aglomeracyjne i dalekobieżne. Kompleksowo przebudowywane są obiekty inżynieryjne, kilometry instalacji, tory, rozjazdy i sieć trakcyjna.

Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia” wart jest ok. 2 mld zł netto.

Źródło: PKP PLK

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA