kletsch
9komentarzy
5zdjęć
obserwuj
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
kletsch
Panie "Michael", widzę ogromną energię, którą wkłada Pan w opisywanie pożadanego przez Pana stanu, w którym wiele spraw niebędących w bezpośredniej gestii Zarządów jest rozwiązanych podług Pana wizji, choć - jak widać z dyskusji - w kontrze do innych opinii. Proponuję Panu zatem spożytkowanie tego zapału na przygotowanie dla Zarządów analizy obecnej sytuacji pod względem wpływu organizacji ruchu na ulicach Polo i Magellana na wartość nieruchomości/bezpieczeństwo oraz potencjalnych scenariuszy rozwiązania tej sytuacji i ich szacowanego wpływu na wartość nieruchomości/podniesienie komfortu mieszkańców. Jest to osiedle  s p o ł e c z n e,  zatem każdy mieszkaniec ma prawo - i obowiązek - występować z inicjatywami mającymi na celu podniesienie poziomu życia na osiedlu. Dlatego proszę Pana o konkretne ruchy, jeśli ma Pan przeświadczenie, do którego zdoła Pan przekonać reprezentatywną grupę mieszkańców. Zapewniam Pana, że wówczas Zarządy na pewno przyjrzą się Pana inicjatywie. Przy okazji polecam kontakt osobisty z Pana Zarządem zamiast kontaktu elektronicznego na forum. Łączę pozdrowienia! Łukasz Wieloch
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
kletsch
Panie "Michael", widzę ogromną energię, którą wkłada Pan w opisywanie pożadanego przez Pana stanu, w którym wiele spraw niebędących w bezpośredniej gestii Zarządów jest rozwiązanych podług Pana wizji, choć - jak widać z dyskusji - w kontrze do innych opinii. Proponuję Panu zatem spożytkowanie tego zapałuna przygotowanie dla Zarządów analizy obecnej sytuacji pod względem wpływu organizacji ruchu na ulicach Polo i Magellana na wartość nieruchomości/bezpieczeństwo oraz potencjalnych scenariuszy rozwiązania tej sytuacji i ich szacowanego wpływu na wartość nieruchomości/podniesienie komfortu mieszkańców. Jest to osiedle  s p o ł e c z n e,  zatem każdy mieszkaniec ma prawo - i obowiązek - występować z inicjatywami mającymi na celu podniesienie poziomu życia na osiedlu. Dlatego proszę Pana o konkretne ruchy, jeśli ma Pan przeświadczenie, do którego zdoła Pan przekonać reprezentatywną grupę mieszkańców. Zapewniam Pana, że wówczas Zarządy na pewno przyjrzą się Pana inicjatywie. Przy okazji polecam kontakt osobisty z Pana Zarządem zamiast kontaktu elektronicznego na forum. Łączę pozdrowienia!
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
kletsch
Szanowni Mieszkańcy,przepraszam za długi czas oczekiwania na odpowiedź; nie jest to oficjalny kanał wymiany informacji z Zarządem, więc zaglądam tu sporadycznie. Zwracam uwagę, że Zarządów na terenie osiedla jest kilka, ja z kolei wypowiadam się w imieniu jednego z nich - WM Port Olimpia. Postaram się uporządkować moją wypowiedź w punktach.1. Sprawa ruchu na ulicy M. Polo jest oczywiście ważna, ale jest poza jurysdykcją Zarządu (jakiegokolwiek na terenie Osiedla), ponieważ droga jest gminna i leży w gestii ZDiUMu. Stąd potrzebna jest współpraca wszystkich Zarządów oraz najlepiej Rady Osiedla Swojczyce-Strachocin-Wojnów, aby wspólnym głosem wnosić o zmiany obecnej sytuacji.2. Organizujemy właśnie spotkanie międzyzarządowe w pierwszej połowie listopada, aby poruszyć kwestie istotne dla całego zespołu mieszkaniowego (ochrona, wypożyczalnia kajaków, ruch na ul. M. Polo etc.) oraz ustalić zarys planu działania. Nie jest to zadanie proste logistycznie, ale podejmujemy się go dobrowolnie, ponieważ jesteśmy świadomi różnych wyzwań powstającego osiedla.3. Jakiekolwiek zmiany obecnej sytuacji (zmiana organizacji ruchu, remonty drogi etc.) są tematem długoterminowym, wymagają konsultacji z wieloma podmiotami i dlatego nie oczekiwałbym szybkich rezultatów (kwestia miesięcy, nie dni).4. Nie oczekiwałbym również ograniczenia ruchu na ul. Marca Polo. Wstępnie checemy wystąpić do UM/ZDiUMu z wnioskiem o wyeliminowanie uciążliwośći takich jak pozostawianie samochodów wzdłuż jezdni (samochody ciężarowe na wysokości myjni, samochody parkujące na deptaku), częściowy brak chodnika od skrzyżowania z ul. K. Kolumba wstronę mostu itd. Oczekiwanie, że gminna droga nie będzie ogólnodostępna, a jedynie będzie dojazdem dla mieszkańców jest mało realne. Proszę pomyśleć o przewidywalnych uciążliwościach dla mieszkańców, nawet jeśli prawnie możliwe byłoby ograniczenie ruchu na drodze jedynie do obsługi mieszkańców:- problem z obsługą ruchu pojazdów uprzywilejowanych, taksówek, rozwoziceli pizzy, listonoszy, kurierów, itp.- protest właścicieli lokali usługowych, których ograniczenie ruchu najprawdopodobniej dotknęłoby finansowo- problem z dowozem dzieci do przedszkola, żłobka- konieczność weryfikacji upoważnień do wjazdu - szlabany? Już te czysto teoretyczne rozważania rzutują na sensowność takiego rozwiązania.5. W obecnym kontekście komunikacyjnym (remont ul. Miłoszyckiej, remont mostu Strachocińskiego, wzrastająca liczba mieszkańców osiedla) wzmożenie ruchu na ul. Marca Polo jest usprawiedliwione. Wszyscy mamy nadzieję, że po zakończeniu w/w remontów ruch na ul. Swojczyckiej nieco się upłynni i ul. Marca Polo nie będzie oczywistą alternatywą omijania korku. Jednocześnie proszę wziąć pod uwagę, że przez ostatni rok znacznie wzrosła liczba lokali na osiedlu (oddane budynki S10-S17), a kolejne czekają na odbiór. W związku z tym ruch "własny" obsługujący osiedle wzrasta i będzie wzrastał w kolejnych latach.6. Urząd Miasta również uczynił kroki długofalowe zmierzające do rozładowania ruchu w rejonie Swojczyc, poprzez planowaną do 2022 roku budowę linii tramwajowej obsługującej nasze osiedle.7. Ulica Marca Polo, dzięki Państwa aktywności w WBO otrzymuje właśnie nowe oświetlenie, zatem - mamy nadzieję - wzrośnie poziom bezpieczeństwa pieszych na odcinku od osiedla do mostu.8. Rozumiem rozgoryczenie dot. ruchu pod budynkami waterfront. Jednocześnie jednak uważam, że świadomy wybór mieszkania w budynku wzdłuż kanału i przy drodze ma zarówno zaletę reprezentacyjności obiektu, jak również minus ekspozycji na niekorzystne czynniki, takie jak ruch samochodowy, ruch pieszy, czy usytuowanie usług w parterze. Informacja o lokalizacji budynku wzdłuż głównego traktu obsługującego osiedle była dostępna podczas zakupu mieszkań, a więc każdy miał szansę zadać sobie pytanie, czy ważniejsza jest reprezentacyjność budynku i jego eksponowane położenie, czy spokojniejsza okolica w głębi osiedla, za to mniej okazałej.Jest to podobny dylemat jak mieszkanie w ścisłym centrum miasta - ceny i prestiż również wyższe, ale doskwiera hałas komunikacji i życia nocnego.9. Chciałbym podkreślić, że Zarząd WM Port Olimpia (jak przypuszczam wszystkie inne również) ma całkiem spory katalog zadań zarówno wynikających z ustawy jak i z opinii mieszkańców i w związku z tym zajmujemy się najpierw sprawami bezpośrednio nam podległymi, a dopiero później sprawami będącymi poza jurysdykcją Zarządu.Pozdrawiam serdecznie!
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
kletsch
@efendi, nie rozumiem skąd w Tobie taka agresja. Pisanie o kimś, że liże miskę olejową i zaiwania w korporacji nie prowadzi do rozwiązania problemu, tylko powiększa podziały między ludźmi. Osiedle społeczne to nie tylko budynki, zadbana zieleń i usługi dla mieszkańców, ale przede wszystkim dobre relacje międzyludzkie. Szanujmy więc to, na co mamy bezpośredni wpływ. Są przecież różne punkty widzenia, to jest powszechnie wiadome, po co więc deptać kogoś tylko dlatego, że coś jest dla niego ważne?Rozumiem zarówno wędkarzy, jak i mieszkańców. Niestety prośby kierowane w stronę wędkarzy spotykały się ze stanowczą odmową z ich strony. Tymczasem potrzebna jest współpraca. Niech łowią, to jest ich pasja. Ale niech robią to w kulturalny sposób. Wczoraj kilka godzin jeden samochód był zaparkowany już nie na chodniku, a na trawie...Chciałbym tylko podkreślić, że przygotowujemy razem z Zarządcą i innymi Wspólnotami (nie jest taka prosta koordynacja tego wszystkiego) pismo do ZDiUMu dot. organizacji ruchu na ul. Marca Polo, ponieważ problem zatrzymywania samochodów na chodniku/jezdni jest dużo bardziej nasilony na całej długości ul. Marca Polo niż tylko przy opisywanym skrzyżowaniu Polo/Kolumba.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
kletsch
Miasto Wrocław zapowiedziało budowę nowej linii tramwajowej na Swojczyce:http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,20713204,do-2022-r-powstana-linie-tramwajowe-na-oltaszyn-i-swojczyce.html 
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
kletsch
Michael napisał:

Dzień dobry, Mam pytanie do Zarządu, Archicomu, kogolwiek kto mógłby pomóc. Czy możnaby zakazać parkowania samochodów przez panów wędkarzy, którzy korzystają z tego, że Osiedle zadbało o wygląd nabrzeża i dostęp do wody? Ci ludzie przyjeżdżający zwykle zdezelowanymi wrakami olejem brudzą żółty chodnik, depczą trawę, nic nie dokładając się do jej utrzymania (my za to płacimy). Proszę o pilną reakcję w tej sprawie!

Dzień dobry,myślę, że problem jest zauważany powszechnie, jednak jest to sprawa szersza. Dotyczy całej długości ul. Marca Polo, na której zatrzymują się nie tylko pojazdy wędkarzy, ale także pojazdy ciężarowe wzdłuż zabudowań je obsługujących, a nawet - pojazdy mieszkańców naszego osiedla.Ponieważ droga jest własnością gminy, tak jak nasyp, który jest deptany, jedyną pomoc możemy uzyskać od Gminy. Proszę Pana o dostarczenie dokumentacji zdjęciowej tego zjawiska, którą moglibyśmy dołączyć w piśmie kierowanym do Gminy. Jednocześnie zaznaczam, że w dużej mierze jesteśmy zależni od stanowiska Gminy, gdyż jako Zarząd (którejkolwiek wspólnoty) nie mamy żadnych bezpośrednich narzędzi do powstrzymania tego zjawiska.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
kletsch
@Archicom, ten komentarz o prefabrykowanej płycie jest wyjątkowo bezczelny. Tłumaczenie, że tak było w projekcie niczego nie wyjaśnia. Odwrotnie wręcz, reżim wykonania prefabrykatów jest zazwyczaj stosunkowo wysoki, dużo wyższy niż elementów wykonywanych na mokro na budowie. Wasz komentarz oznacza, że planowane było brzydko, tymczasem planowane było ładnie!Problem leży w tym, że element został nieestetcznie odlany, zamocowany, a jego spoiny zalepione niedbale. Jestem bardzo niemile zaskoczony tak zuchwałą odpowiedzią.Czekam na komentarz i odwołanie tych słów.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
kletsch
Tartak Alga pod Łodzią, http://niedrogo.net/cennik/deska-tarasowa; koszt materiałów (deski, legary, podkładki, wkręty, olej na zabezpieczenie czoła desek) w sumie ok. 1200PLN + transport (ja sam akurat po te materiały jechałem). Powierzchnia wykończona wynosi 5 mkw. Robocizny nie liczę, bo sam robiłem. Trzeba oczywiście 1-2 rayz w roku przelecieć wartstwę ścieralną nowym olejem, w przeciwnym razie deski zaczną szarzeć.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Olimpia Port
kletsch
Ja zastosowałem deskę tarasową drewnianą, termoolejowaną - modrzew syberyjski - gr. 28mm, na legarach 70mm + podkładka gumowa 3mm. Wysokość barierki od poziomu podłogi wynosi teraz 110cm, czyli tyle ile wymaga Prawo Budowlane.

268717_1500x.jpg

268718_1500x.jpg

268719_1500x.jpg

268720_1500x.jpg

268721_1500x.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz