Wybrano wykonawcę budowy ostatniego odcinka TAT na Nowy Dwór źródło: Wrocławskie Inwestycje

Wybrano wykonawcę budowy ostatniego odcinka TAT na Nowy Dwór

WIZUALIZACJE
REKLAMA
Wybrano wykonawcę ostatniego odcinka trasy autobusowo-tramwajowej na osiedle nowy Dwór we Wrocławiu. We wtorek 24 sierpnia jako najkorzystniejszą wybrano ofertę w przetargu na realizację tej inwestycji. Postępowanie cieszyło się olbrzymim zainteresowaniem. Na przetarg wpłynęło aż 13 ofert. 
Odcinek zostanie wybudowany przez firmę Skanska, która oszacowała swoją ofertę na kwotę 72 298 774,69 złotych brutto. Na realizację wszystkich prac wykonawca będzie miał 15 miesięcy od dnia podpisania umowy. Miasto zaoszczędzi na tej inwestycji ponad 5,4 mln zł (planowało na jej realizację przeznaczyć nieco ponad 77,7 mln zł).
W ramach tego przedsięwzięcia powstanie odcinek TAT od skrzyżowania ul. Rogowskiej z ulicą Strzegomską do pętli autobusowej przy ulicy Ziemskiej.
REKLAMA
W zakres inwestycji wchodzi: budowa torowiska tramwajowego wraz z trakcją i zasilaniem, budowa peronów przystankowych wraz z wyposażeniem, przebudowa jezdni, chodników, dróg rowerowych wraz z odwodnieniem i oświetleniem oraz zagospodarowania pasa drogowego, przebudowa pętli autobusowej na pętlę tramwajowo-autobusową, budowa parkingu typu P&R (Parkuj i jedź), przebudowa przystanku przy ul. Żernickiej (w ramach pętli tramwajowo-autobusowej i P+R), przebudowa kanalizacji drenażowej, rozbiórka obiektów budowlanych, przebudowa i zabezpieczenie infrastruktury podziemnej w obszarze robót, a także wycinki i nasadzenia zieleni.
Zamawiający na sfinansowanie zamówienia zamierzał przeznaczyć nieco ponad 77,7 mln złotych (dla zakresu Gminy Wrocław: 56 456 167,03 zł brutto, a dla zakresu MPWiK: 21 292 173,76 zł brutto). Na wszystkie prace wykonawca będzie miał 15 miesięcy od podpisania umowy.



W ramach realizacji tej inwestycji oprócz torowiska powstanie też około 1,79 km wydzielonej drogi rowerowej, 1,3 km ciągu pieszo-rowerowego, 2,28 km chodników, przejścia i przejazdy rowerowe. Wybudowane zostaną także cztery pary przystanków tramwajowo-autobusowych wzdłuż ulicy Rogowskiej.

– To ostatni brakujący element w tej gigantycznej inwestycji komunikacyjnej Wrocławia, która połączy Nowy Dwór z centrum miasta. Pozwoli on wyłonić wykonawcę, który wybuduje trasę tramwajową oraz pętlę w pobliżu stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór. W ramach inwestycji przebudujemy 1,7 km ul. Rogowskiej, wraz z sieciami podziemnymi m.in. drenażem – mówił w kwietniu prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.

– Na pętli powstaną dwa stanowiska przewidziane do ładowania autobusów elektrycznych i park and ride na 70 miejsc – dodawał Jacek Sutryk.









Komentarze (1)

Napisz komentarz
traz(gość)
Pieknie. Mam nadzieje ze nie wydzielenie osobnego torowiska na tym odcinku nie bedzie powodowalo zatorow . Gdyby myslano przyszlosciowo,nie trzeba bylo dawac zezwolen na budowe pseudo apartamentowcow pomiedzy ulica Rogowska i Torami kolejowymi . W ten sposob bylo by dosc miejsca na wydzielenie osobnego pasa ruchu dla komunikacji publicznej. Tak bylo zreszta pomyslane w latach 70 ub. wieku przy planowaniu osiedla Nowy Dwor..Apartamentowce pod liniami elektrycznymi i tak nie ciesza sie jakos popytem. Ten ceglaty stoi juz 2 lata niezamieszkaly a reszta tez nie znajduje nabywcow...
REKLAMA