Wrocław: Budowa drogi łączącej Wrocławski Park Przemysłowy z Technologicznym musi zaczekać? Może zabraknąć milionówfot. Mariusz Bartodziej

Wrocław: Budowa drogi łączącej Wrocławski Park Przemysłowy z Technologicznym musi zaczekać? Może zabraknąć milionów

REKLAMA
Za przebudowę odcinka wzdłuż ulic Fabrycznej/Otyńskiej wykonawcy oczekują powyżej 18 mln zł, czyli o niemal 4 mln zł więcej, niż miasto chce wydać. Do prac w rejonie przejazdu kolejowego nie zgłosił się nikt, a za roboty przy kanalizacji firmy chcą minimum dwunastokrotności kwoty podanej przez urzędników. Inwestycja ma się zakończyć do końca przyszłego roku.
Wrocławskie Inwestycje przedstawiły 16 listopada listę ofert w przetargu na budowę drogi łączącej WPT z WPP. Podzieliły go na trzy części. Pierwsza dotyczy wykonania robót budowlanych na odcinku ul. Fabryczna – Otyńska (miasto wraz z prywatnymi spółkami chcą wydać 14 mln 452 tys. zł brutto). Druga – opracowania dokumentacji projektowej oraz realizacji prac na ul. Otyńskiej w pobliżu przejazdu kolejowego (79 tys. zł). Trzecia obejmuje roboty przy kanalizacji deszczowej (615 tys. zł).
Do realizacji pierwszego zadania zgłosiło się pięć spółek: Budimex S.A. (18 mln 66 tys. zł), Bickhardt Bau Polska Sp. z o.o. (18 mln 352 tys. zł), Berger Bau Polska Sp. z o.o. (18 mln 878 tys. zł), Skanska S.A. (18 mln 881 tys. zł) oraz Pro-Tra Building Sp. z o.o. (20 mln 141 tys. zł).
Drugim etapem prac nikt nie chce się zająć. Natomiast trzecim – trzy firmy. Elektrotim S.A. oczekuje jednak 7 mln 244 tys. zł, Budimex S.A. 7 mln 576 tys. zł (proponuje 10 lat gwarancji podczas gdy pozostali 5), a Sanimet Sp. z o.o. (we współpracy z Sanimet Krzysztof Grzywacz) 9 mln 358 tys. zł. Urzędnicy wciąż analizują złożone oferty.
Realizacja pierwszego i drugiego zadania ma się według założeń miasta zakończyć do końca 2019 roku (w pierwszym postępowaniu był podany taki sam termin), a trzeciegodo 31 maja.
fot. Mariusz Bartodziej
fot. Mariusz Bartodziej

Pierwszy przetarg nieskuteczny

O złożeniu ofert w pierwszym, unieważnionym przetargu pisaliśmy w lipcu. Wówczas Wrocławskie Inwestycje połączyły zakres prac z 1 oraz 3 części i były w stanie wydać 15 mln 67 tys. zł brutto. Budimex oczekiwał jednak 22 mln 883 tys. zł (po zsumowaniu jego propozycji z aktualnego przetargu otrzymamy 25 mln 642 tys. zł), a Eurovia Polska S.A. – 38 mln 571 tys. zł. Do robót z 2 etapu nie zgłosił się nikt.
REKLAMA

Jaka droga powstanie?

Na odcinku od ul. Fabrycznej 5-7 do Otyńskiej (około 50 m przed skrzyżowaniem z linią kolejową) powstanie jednojezdniowa dwupasowa droga lokalna o szerokości 7 m. – Teren obecnie nie jest zbyt mocno urządzony, nawierzchnie są niejednorodne, od gruntowych do bitumicznych z licznymi deformacjami – wyliczają urzędnicy.
Projekt przewiduje bitumiczną nawierzchnię chodników. Szerokość tych po północnej stronie wyniesie 3 m (z możliwością zawężeń w trakcie prac w celu ochrony roślinności), a południowej – 2 m. Na przebudowywanym odcinku powstaną cztery przystanki autobusowe wyposażone w System Dynamicznej Informacji Przystankowej.
Do usunięcia przewidziano wyłącznie zieleń, która koliduje bezpośrednio z realizacją inwestycji – czytamy w dokumentacji.
fot. Mariusz Bartodziej
fot. Mariusz Bartodziej
Miasto zaplanowało nasadzenia drzew i krzewów. Zaproponowało gatunki odporne na mróz i zanieczyszczenia pochodzące z ruchu drogowego, a także dostosowane do obecnych warunków glebowych i wodnych. Zgodnie z projektem przybędzie 41 dębów szypułkowych, 5 topoli czarnych oraz 3 klony czerwone.
Podczas projektowania starano się wybrać rośliny, które oprócz wyżej wymienionych walorów, pozwolą na stworzenie estetycznych form wizualnych, również w okresie jesienno-zimowym – wyjaśnia magistrat.
Druga część zamówienia, czyli prace na ul. Otyńskiej w rejonie przejazdu kolejowego, przewiduje kontynuowanie trzymetrowego ciągu pieszo-rowerowego, dwumetrowego chodnika oraz siedmiometrowej jezdni.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA