Warszawa: coraz bliżej budowy brakujących odcinków S7źródło: GDDKiA

Warszawa: coraz bliżej budowy brakujących odcinków S7

REKLAMA
Jest wykonawca jednego z brakujących odcinków drogi ekspresowej S7, dzięki której ze stolicy ekspresowo dojedziemy do samego Trójmiasta. 
O tym, że powstaną brakujące odcinki trasy S7, informowaliśmy w lutym. Teraz drogowcy zrobili kolejny krok w tym kierunku. We wtorek 31 marca oferta firmy Mostostal Warszawa S.A., opiewająca na 635,1 mln zł, została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na zaprojektowanie i budowę S7 Płońsk-Czosnów, odcinek od węzła Załuski (z węzłem) do węzła Modlin (bez węzła). 
– Termin na składanie odwołań mija 10 kwietnia. Przeprowadzona zostanie obowiązkowa kontrola uprzednia zamówienia przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Jeśli nie zostaną złożone odwołania, a kontrola uprzednia zakończy się bez uwag, niezwłocznie przystąpimy do podpisania umowy – zapowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Jak tłumaczą drogowcy, zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa 12 km drogi ekspresowej S7 o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu, która powstanie w miejscu obecnej drogi krajowej nr 7. 
– Wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Załuski i Ostrzykowizna. Powstanie fragment nowego przebiegu drogi krajowej nr 62 w rejonie węzła Ostrzykowizna. Ponadto wybudowane zostaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego – wylicza GDDKiA.
GDDKiA
GDDKiA
REKLAMA

Co z pozostałymi odcinkami?

Drogowcy podkreślają, że w przypadku odcinka S7 Modlin-Czosnów (o długości 9,7 km) trwa kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. 
– Po zakończeniu jej bez uwag i pozyskaniu od wykonawcy gwarancji należytego wykonania, będziemy mogli zawrzeć kontrakt – zapowiadają. 
Jeśli chodzi o odcinek S7 Siedlin-Załuski (o długości 12,9 km), po pozytywnym dla GDDKiA rozstrzygnięciu odwołań, trwają czynności zmierzające do wyboru oferty najkorzystniejszej.
Projektanci pracują z kolei nad koncepcją programową dwóch odcinków, które połączą S7 z Trasą Armii Krajowej w Warszawie. Odcinek od Czosnowa do Kiełpina będzie prowadził po śladzie obecnej DK7, natomiast od Kiełpina do Warszawy po nowym przebiegu przechodząc m.in. przez Bemowo. 

Odbiór dokumentacji dla tego właśnie odcinka planowany jest na jesień tego roku. Przed ogłoszeniem przetargu na wyłonienie wykonawcy potrzebne będzie jeszcze zapewnienie finansowania – zaznaczają drogowcy.

Przypominają, że obecnie odcinek S7 Czosnów-Warszawa znajduje się poza limitem obecnego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.).

Komentarze (5)

Napisz komentarz
Boudu z korków radosny(gość)
@
frant
(gość)
To zależy dla kogo ? jest to dobra wiadmość. Wiem jedno- mieszkańcy Chomiczówki i Bemowa- na pewno- będą czynnie uniemożliwiać budowę S7 na tamtym terenie- w środku ich osiedli ! Inwestor GDDKiA musi znaleźć inny przebieg trasy S7. Mieszkańcy ww. osiedli mają przykład czym kończy się architektoniczno-urbanistyczny wandalizm na S2 (POW) na Ursynowie.
Jak się kupowało mieszkania przy/w pasie zarezerwowanym od co najmniej lat 70-tych na trasy wylotowe z Warszawy to może boleć. Tak ja na Ursynowiej - gdzie Płaskowickiej od zawsze miała być szeroką arterią a w związku z tym mieszkania przy niej były tańsze. A teraz płacz i protesty.
frant(gość)
@
pomoc drogowa warszawa
(gość)
świetna wiadomość dla kierowców! Pozdrawiamy,  [url]https://besthol.pl[/url]
To zależy dla kogo ? jest to dobra wiadmość. Wiem jedno- mieszkańcy Chomiczówki i Bemowa- na pewno- będą czynnie uniemożliwiać budowę S7 na tamtym terenie- w środku ich osiedli ! Inwestor GDDKiA musi znaleźć inny przebieg trasy S7. Mieszkańcy ww. osiedli mają przykład czym kończy się architektoniczno-urbanistyczny wandalizm na S2 (POW) na Ursynowie.
andy(gość)
Mam nadzieję,  że obecna GDDKiA szybko nie zbuduje odcinka S7: Kiełpin-Warszawa Bielany i Bemowo. Po wyborach w 2023r. plany inwestycyjne  koniecznie muszą zostać skorygowane. Na inny przebieg S7 - omijające Warszawę dalej na Zachód, poza wielkie dzielnice mieszkaniowe Bielany i Bemowo. Nie może się zdarzyć KATASTROFA społeczna - jak to zrobiono na S2 na Ursynowie.
gość(gość)
S7- przez środek Bielan i Bemowa- to urbanistyczno-architektoniczne BARBARZYŃSTWO!
pomoc drogowa warszawa(gość)
świetna wiadomość dla kierowców! Pozdrawiamy,  [url]https://besthol.pl[/url]
REKLAMA