W zabytkowej zajezdni tramwajowej przy ul. Legnickiej ma powstać Wrocławskie Centrum Komunikacji i Kultury źródło: facebook.com/sutrykjacek

W zabytkowej zajezdni tramwajowej przy ul. Legnickiej ma powstać Wrocławskie Centrum Komunikacji i Kultury

WIZUALIZACJE
Orzech
Orzech
REKLAMA
Miasto Wrocław ma bardzo duże plany wobec starej, zabytkowej, niszczejącej dawnej zajezdni przy ul. Legnickiej. Obiekt ma zostać zrewitalizowany. Powstanie tam WROCeK2 – Wrocławskie Centrum Komunikacji i Kultury.

W ciągu najbliższych kilku lub kilkunastu lat dawna zajezdnia tramwajowa przy Legnickiej ma szansę zmienić się nie do poznania. Miasto planuje tam utworzenie przestrzeni koncertowej i targowej, nowego muzeum i parku

O planach miasta związanych z dawną zajezdnią tramwajową przy ulicy Legnickiej poinformował w poniedziałek, 31 maja prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.


Chcemy, by zajezdnia przy ul. Legnickiej zamieniła się we WROCeK2 , czyli Wrocławskie Centrum Komunikacji i Kultury. Zabytkowe hale stałyby się muzeum pojazdów transportu zbiorowego oraz “Wrocławską Szkołą Odbudowy Tramwajów”, czyli dużym warsztatem naprawczym. Wrocławianie i wrocławianki będą mogli zobaczyć, jak wygląda proces przywracania zabytkowych tramwajów do ich dawnej świetności – zapowiada Jacek Sutryk.

W ramach planowanej inwestycji i zmian, jakie mają się dokonać na terenie zajezdni, wyburzone zostaną dwie duże, srebrne hale. Są to obiekty wybudowane po wojnie i nie są zabytkami.

Jedna z hal ma zostać wyburzona do końca bieżącego roku. Druga posłuży na czas remontu jako tymczasowe miejsce dla kolekcji zabytkowych tramwajów. A sam remont będzie kilkuetapowy. W miejsce wyburzonych hal planowana jest budowa zupełnie nowego, kilkukondygnacyjnego budynku. Dwie najniższe kondygnacje mają zostać przeszklone, a wyższe piętra będą pełniły funkcję przestrzeni komercyjnej.

Nowa hala na tle dawnej zajezdni będzie znacznie wyższa niż stare, zabytkowe hale. Miasto zapewnia jednak, że wszystko było wstępnie konsultowane z konserwatorem zabytków i nie ma też przeciwwskazań do jej budowy, jeśli chodzi o zgodność z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego.


W planach miasta jest również remont hali na tyłach zajezdni. Co prawda podobnie jak dwie srebrne hale, nie jest zabytkowa, ale ma wartość historyczną i jest bardzo cenna.

Według planów mieścić się w niej będą różne organizacje pozarządowe. To w niej znajdzie swoje miejsce skatepark z częścią gastronomiczną, a także pracownie artystów. Hale ma połączyć ze sobą zakryty pasaż handlowy. Miasto chce również, żeby organizowany był tam jakiś lokalny, osiedlowy ryneczek.

Niestety na czas remontu swoją działalność będzie musiał zawiesić skatepark. Jednak po remoncie ma on znajdować się dokładnie w tym samym miejscu, co obecnie.


Teren dawnej zajezdni przy ul. Legnickiej ma również posłużyć jako przestrzeń do organizacji wydarzeń kulturalnych. Ma powstać wielofunkcyjny plac i park o powierzchni ok 2700 metrów kwadratowych. Zlikwidowane mają zostać ogrodzenia jednak na terenie zajezdni nadal pozostaną dawne szyny. Mieszkańcom ma zostać także udostępniona zamknięta obecnie dawna łaźnia pochodząca z lat 30. XX wieku.


Koszt całej tej wielkiej inwestycji i przeobrażenia zabytkowej zajezdni we Wrocławskie Centrum Komunikacji i Kultury ma kosztować według szacunków miasta 257 mln złotych. Są to oczywiście na razie jedynie wstępne szacunki. 

Inwestycja nie będzie w całości sfinansowana z budżetu Wrocławia. Miasto będzie czyniło starania o pozyskanie dotacji lub środków finansowych z innych, zewnętrznych źródeł. Miasto zakłada, że obiekt ma sam na siebie zarabiać.

Inwestycja ma ruszyć nie wcześniej niż za kilka lat. Jako wstępną datę rozpoczęcia właściwych prac na terenie zajezdni przy ul. Legnickiej wymienia się nieoficjalnie rok 2025.

Wcześniej konieczne będzie wyburzenie powojennych hal, a także ma zostać wykonana naprawa dachów i opracowanie całego projektu.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Najnowsze artykuły

Hala Rychtalska – połączona z kompleksem Browarów Wrocławskich – wystawiona na sprzedaż! Miejsce z ogromnym potencjałem inwestycyjnym do nabycia w przetargu
W dniu 29 lipca 2021 r. został ogłoszony przetarg przez Altona Investments Sp. z o.o. (Grupa Kapitał...
Osiedle Hemara – drugi etap w dobrej cenie – mieszkania w warszawskiej Zielonej Białołęce od PROFIT Development [FILM]
To ostatnie mieszkania drugiego etapu inwestycji, które można kupić w tej wyjątkowej inwestycji od P...
Ponad 155-metrowa wieża Skysawa w Warszawie osiągnęła docelową wysokość
40 kondygnacji nadziemnych i ponad 155 metrów wysokości – tyle mierzy wieża kompleksu biurowo-handlo...
Sol Marina w Gdańsku powiększy się o dwa etapy
Luksusowy kompleks Sol Marina, położony na gdańskim wybrzeżu, będzie rozbudowywany. Dekpol Deweloper...
W centrum Poznania startuje inwestycja Słowackiego 7
W stolicy Wielkopolski powstanie kameralny budynek wielorodzinny Słowackiego 7 z 61 mieszkaniam...
Warszawa: Na Ursynowie powstaje biurowiec PID [WIZUALIZACJE]
W Warszawie przy ul. Poleczki 32 na Ursynowie powstaje nowy czteropiętrowy budynek usługowo-biurowy...
W Zabrzu pojawi się kolejny nowy inwestor
Sprzedana została przedostatnia z działek na terenie podstrefy ekonomicznej w Zabrzu. Grunt o powier...
W podwrocławskiej Długołęce powstanie park handlowy [WIZUALIZACJE]
W podwrocławskiej Długołęce, kilka kilometrów od granic administracyjnych Wrocławia powstanie nowy p...
MLP Poznań West zostanie rozbudowany
MLP Group podpisało umowę z poznańską spółką W.P.I.P. na rozbudowę projektu MLP Poznań West w Dąbrów...
W podwrocławskiej Sobótce ma powstać Dolnośląski Kolarski Tor Szosowy [WIZUALIZACJE]
Pod Wrocławiem, w Sobótce ma powstać nowoczesny, duży szosowy tor kolarski. Ma to być jedyny taki ob...