Remont linii Wrocław – Jelcz. Miasto dopłaci i ruszy z poprawą infrastrukturyźródło: Investphoto.pl

Remont linii Wrocław – Jelcz. Miasto dopłaci i ruszy z poprawą infrastruktury

REKLAMA
W rejonie trzech przystanków we wschodniej części miasta mają pojawić się m.in. nowe chodniki. W drugim przetargu oferty były niższe niż w pierwszym, jednak wciąż przekraczały możliwości miasta. Mimo to postanowiło dołożyć ponad 600 tys. zł i zacząć prace w jednej z trzech lokalizacji, na Wojnowie. 
Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. wyłoniły 11 grudnia wykonawcę drugiej części, obejmującej przystanek Wrocław Wojnów, przetargu na jedno z zadań w rewitalizacji linii kolejowej nr 292 na odcinku Jelcz Miłoszyce – Wrocław Sołtysowice w celu przywrócenia przewozów pasażerskich.
Listę ofert poznaliśmy 26 listopada. Do rozstrzygniętej części postępowania zgłosiło się trzech chętnych. Najwięcej oczekiwała firma Elektrotim S.A. (1 mln 322 tys. zł brutto), a najmniej P&D Przemysław Drabik (1 mln 205 tys. zł). Obie zaoferowały sześć lat gwarancji i utrzymania rękojmi. Miasto zamierzało przeznaczyć na ten cel 559 tys. zł, ale dołożyło do najtańszej oferty.
WI unieważniły 5 grudnia dwie pozostałe części zamówienia, dotyczące poprawy infrastruktury w pobliżu przystanków Wrocław Łany i Wrocław Strachocin. W pierwszym przypadku GM Roads Polska Sp. z o.o. chciało otrzymać 1 mln 79 tys. zł, a Elektrotim 1 mln 128 tys. zł, podczas gdy urzędnicy zamierzają wydać 1 mln 39 tys. zł. W drugim również GM Roads Polska złożyło pod względem ceny najkorzystniejszą ofertę (134 tys. zł), a najmniej korzystną Elektrotim (202 tys. zł).  Miasto planuje realizację tych prac za 50 tys. zł.
 Po ponownej analizie wyceny oraz aktualizacji cen doszliśmy do wniosku, że cena oferty nie jest zbyt przesadzona. Z kolei na pozostałych zadaniach widzimy szanse na obniżenie ceny w kolejnych postępowaniach – wyjaśnia nam Marek Szempliński, rzecznik Wrocławskich Inwestycji.

Pierwszy przetarg zupełnym fiaskiem

O unieważnieniu pierwszego przetargu pisaliśmy w październiku. Wówczas zgłosił się tylko Elektrotim. Za prace przy przystanku Wrocław Łany oczekiwał 1 mln 222 tys. zł, przy Wrocław Wojnów 1 mln 349 tys. zł, a przy Wrocław Strachocin – 204 tys. zł. We wszystkich przypadkach chciał udzielić trzyletniej gwarancji z wydłużeniem rękojmi o trzy lata.

Nowe drogi, chodniki oraz miejsca dla samochodów i rowerów

W rejonie przystanku Wrocław Łany miasto chce utworzyć drogę dojazdową od ul. Strachocińskiej do planowanego parkingu (realizowanego w ramach innej inwestycji), o długości ok. 125 m i szerokości 6 m. Wzdłuż jednej z jej stron powstanie chodnik z kostki betonowej o szerokości 2 m.
REKLAMA
Na Wojnowie również znajdzie się jednostronny chodnik o takiej samej szerokości i długości ok. 85 m – od peronu do ciągu pieszego w ul. Przy Torze. W tej lokalizacji powstanie także parking na ok. 40 miejsc, a także dwie wiaty rowerowe (na dziesięć miejsc każda) i dwa śmietniki.
Przy przystanku Wrocław Strachocin powstaną tylko jedna wiata i jeden kosz. Ponadto wykonawca uzupełni ciąg pieszy wzdłuż ul. Zagrodniczej, budując chodnik o szerokości 2 m i długości około 30 m.
Wykonawca będzie miał 5 miesięcy od dnia podpisania umowy na przygotowanie projektu, a 10 miesięcy od tego samego momentu, by zakończyć prace i uzyskać pozwolenie na użytkowanie.
fot.
fot.

Remont trasy do przyszłego roku za prawie 100 mln zł

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybrały w październiku wykonawcę opracowania dokumentacji projektowej i rewitalizacji linii kolejowej nr 292 na odcinku Jelcz Miłoszyce – Wrocław Sołtysowice. Konsorcjum spółek ETF zajmie się tym za ponad 90 mln zł. Ma na to czas do końca września 2019 roku.
Inwestycja obejmuje m.in. wymianę na modernizowanym odcinku nawierzchni, urządzeń telekomunikacyjnych oraz elementów sieci trakcyjnej, przystosowanie peronów do obsługi osób o ograniczonej zdolności poruszania się i budowę nowej mijanki, posiadającej dwa tory główne i dwie krawędzie peronowe. Modernizacja pozwoli pociągom pasażerskim jeździć z prędkością minimum 100 km/h, a maksymalnie 120 km/h.
Projekt jest realizowany z unijnym dofinansowaniem, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA