PKP PLK podały nowy termin startu połączenia kolejowego z Wrocławia do SobótkiPKP PLK / Foto: Mariusz Biernacki

PKP PLK podały nowy termin startu połączenia kolejowego z Wrocławia do Sobótki

REKLAMA

Niestety po raz kolejny został przesunięty termin oficjalnego uruchomienia połączenie kolejowego z Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę. Linia miała zostać uruchomiona w marcu 2022 roku. PKP PLK poinformowały właśnie, że termin przywrócenia połączeń pasażerskich na zrewitalizowanej linii kolejowej nr 285 znów się przesunie.

Jak deklarują tym razem przedstawiciele PKP PLK nowy termin wyznaczono na czerwiec. Czy tym razem ta obietnica zostanie dotrzymana przez inwestora? Przekonamy się za kilkanaście tygodni.

Przypomnijmy, według wcześniejszych deklaracji pociągi pasażerskie po zrewitalizowanej przez spółkę PKP PLK linii nr 285 z Wrocławia do Sobótki i Świdnicy miały jeździć już w grudniu 2020 roku. Następnie spółka wyznaczyła termin zakończenia prac na grudzień 2021 r. Jednak i tego terminu nie udało się dotrzymać. Następnie zadeklarowano kolejną datę – marzec 2022 roku. Pierwszy pociąg miał wyruszyć po zrewitalizowanej trasie dokładnie 13 marca o 6:33 z piątego peronu Dworca Głównego we Wrocławiu. Później pociągi miałby kursować mniej więcej co godzinę. Teraz już wiemy, ze były to niestety obietnice bez pokrycia.

Jako przyczynę kolejnego przesunięcia uruchomienia regularnych połączeń pasażerskich PKP PLK podaje, że wykonawcy prac budowlanych pozostało do dokończenia zbyt dużo prac, aby można przywrócić ruch na linii nr 285. Nie wykonano przykładowo podstawowych prac związanych z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym na stacji w Kobierzycach oraz na przejazdach kolejowo-drogowych.

Wykonawca prac nie zdążył także przygotować infrastruktury pasażerskiej wymaganej do uruchomienia połączeń. Na wielu przystankach i stacjach (np. Wrocław Partynice i Wrocław Wojszyce) nadal nie zamontowano ławek, wiat na peronach i oznakowania. Ze względu na bezpieczeństwo a także żeby wyeliminować możliwe ograniczenia prędkości na linii nr 285 oraz zachować rozkładowy czas podróży, należy także uporządkować tereny obok przejazdów, przede wszystkim tych, które zabezpieczone są znakami, gdzie widoczność jest bardzo ważna dla zachowania zasad bezpieczeństwa.

REKLAMA

Na zrewitalizowanej linii nr 285 mają kursować zakupione przez Koleje Dolnośląskie w 2020 roku nowe, hybrydowe pociągi Impuls.

Na trasie pomiędzy Wrocławiem a Świdnicą podróżni skorzystają łącznie z 14 przystanków z nowymi peronami: Wrocław Wojszyce, Wrocław Partynice, Bielany Wrocławskie, Domasław, Kobierzyce, Wierzbice Wrocławskie, Pustków Żurawski, Rogów Sobócki, Sobótka, Sobótka Zachodnia, Szczepanów, Marcinowice, Pszenno, Świdnica Przedmieście. Przewidywany czas przejazdu całej trasy Wrocław GłównySobótka Świdnica wyniesie około 70 minut w zależności od liczby zatrzymań.

Po pracach tory, obiekty i urządzenia sterowania na 60 km odcinku umożliwią przejazd pociągów z prędkością 80-100 km/godz. Poziom bezpieczeństwa zwiększy przebudowa 39 przejazdów kolejowo-drogowych. Przystanki zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

PKP PLK
PKP PLK

Komentarze (4)

Napisz komentarz
Gosc(gość)
Linia 285 to nie jest przypadkiem ta, która blokuje tramwaj na Jagodno?!
dolnoślązak(gość)
@
Mateusz
(gość)
Mnie zastanawiają te przejazdy kolejowe przez drogi we Wrocławiu - czy tam będą szlabany?
Nie, na każdy przejeździe będzie stał "informatyk" i informował kierowców o nadjeżdżającym pociągu.
Mateusz(gość)
Mnie zastanawiają te przejazdy kolejowe przez drogi we Wrocławiu - czy tam będą szlabany?
ewa(gość)
Piękna linia - będzie cieszyć się powodzeniem - zwłaszcza turystów
REKLAMA