PKP dokładają cztery miliony do budowy przystanku Iwinyfot. Mariusz Bartodziej

PKP dokładają cztery miliony do budowy przystanku Iwiny

REKLAMA
Inwestycja dotyczy trasy kolejowej z Wrocławia w kierunku Kłodzka, Strzelina i Kamieńca Ząbkowickiego. Postój w sąsiedztwie ulic Schuberta i Vivaldiego będzie pierwszym, jadąc z Dworca Głównego. Firmy Infrakol i LWZ zrealizują prace w ponad rok. Na budowę parkingu nie było chętnych.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozstrzygnęły częściowo 27 marca przetarg w trybie "zaprojektuj i buduj" na dostosowanie linii kolejowej nr 276 (Wrocław Główny – Międzylesie) do obsługi przewozów pasażerskich we Wrocławskim Obszarze Funkcjonalnym poprzez budowę przystanku kolejowego Iwiny. Wykonawcą zostało konsorcjum firm Infrakol Sp. z o.o. Sp. k. oraz LWZ Sp. z o.o.
Kolejarze opublikowali listę ofert 10 stycznia. Na realizację drugiej części zamówienia, obejmującej prace związane z infrastrukturą przy obiekcie, nie było chętnych. Do budowy przystanku w sąsiedztwie ul. Schuberta i Vivaldiego (w rejonie Iwin i wrocławskiego Jagodna) zgłosiło się trzech uczestników. Wszyscy zapewnili pięcioletnią gwarancję. Ceny wahały się od 10 mln 808 tys. zł brutto do 18 mln 378 tys. zł. PKP PLK odrzuciły dwie oferty ze względów formalnych i wybrali tę, która pozostała – najtańszą. Planowały wydać 6 mln 786 tys. zł (na nierozstrzygnięty zakres chcą przeznaczyć 453 tys. zł).
Inwestycja jest realizowana w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020. Ma być gotowa do 30 czerwca 2020 roku. Prace projektowe potrwają do czterech miesięcy od dnia podpisania umowy.

Dwa perony z windami i przejściem podziemnym

Zwycięska firma wybuduje dwa perony o długości 150 m, z możliwością rozbudowy do 200 m, szerokości 3,5 m i wysokości 0,76 m. Nawierzchnia powstanie z antypoślizgowych płyt o wymiarach minimum 40x40 cm. Dostępne będą m.in. po dwie wiaty, ławki, śmietniki, oświetlenie, gabloty oraz systemy statycznej i dynamicznej informacji podróżnych.
Perony będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się m.in. poprzez utworzenie schodów i pochylni z poręczami. Miejsca dla oczekujących pasażerów zostaną połączone przejściem podziemnym o wymiarach 3x3 m i długości około 37 m. Korzystać będzie można z dwóch wind, nie mniejszych niż 1,4x2 m.
Wykonawca zajmie się jeszcze w zakresie pierwszej części zamówienia wymianą nawierzchni torowej oraz dostosowaniem infrastruktury towarzyszącej (elektroenergetyka, telekomunikacja, czy sterowanie ruchem kolejowym).
REKLAMA

Będzie gdzie zostawić samochód i rower

By ułatwić mieszkańcom korzystanie z nowego przystanku, zwycięska firma przygotuje odpowiednią infrastrukturę (część B, inwestycja w zakresie gminy Siechnice). Wybuduje asfaltową drogę o szerokości 5,5 m, z chodnikiem 2 m z kostki betonowej z jednej strony i poboczem 0,75 m z drugiej. Powstanie przy niej osiem latarni.
Pasażerowie będą mogli zostawić samochody na oświetlonym parkingu typu Park&Ride o powierzchni blisko 450 mkw., z ośmioma stanowiskami. Powstanie także wiata rowerowa na 40 miejsc oraz 10 stojaków dla jednośladów przy przystanku.
Inwestycja wymaga wycinki 58 drzew. Trzy z nowych roślin, w ramach nasadzeń kompensacyjnych, wykonawca nasadzi wokół placu do zawracania. Lokalizację pozostałych wskaże inwestor.

Przystanek także w Mokronosie Górnym

Prace przy drugim z zapowiadanych przystanków pod Wrocławiem, w Mokronosie Górnym, już trwają. O wyłonieniu wykonawcy informowaliśmy w lipcu ubiegłego roku. Inwestycja okazała się tańsza, niż PKP PLK zakładały. Pracami zajmą się te same firmy, które zbudują przystanek Iwiny.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA