27 marca PKP Intercity otworzyło oferty złożone w postępowaniu na zakup 35 nowych hybrydowych zespołów trakcyjnych (HZT). To pierwszy zakup tego typu w historii spółki – do tej pory zespoły trakcyjne przewoźnika zasilane były jedynie energią elektryczną. Ofertę złożył jeden wykonawca.
Mostostal Warszawa zrealizował przebudowę elementów hali lokomotywowni na stacji Wrocław Główny. To kolejny ważny kontrakt zrealizowany przez Mostostal Warszawa w ramach budownictwa kolejowego. Wartość umowy wyniosła 37,2 mln zł netto.
Z początkiem marca PKP Intercity odebrało 60 z 90 wagonów zmodernizowanych przez firmę H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych. Modernizacja została wykonana w ramach zamówienia z 2022 roku wartego niemal 495 mln zł brutto. Spółka odbierze wszystkie zmodernizowane wagony najpóźniej w IV kwartale 2024 roku.
Stolica Dolnego Śląska zyska nowe, codzienne, ekspresowe połączenie kolejowe z Warszawą? Jest na to duża szansa. Koleje Dolnośląskie ubiegają się o pozwolenie na uruchomienie codziennego ekspresowego połączenia z Wrocławia do Warszawy. Wniosek do Urzędu Transportu Kolejowego zakłada, że pociągi KD będą pokonywać tę trasę w 3 godziny i 55 minut. Pociągi mają kursować przez Leszno, Poznań, Konin i Kutno.
Nowa, duża, proekologiczna inwestycja PKP Intercity we Wrocławiu gotowa! Trwają ostatnie prace związane z odbiorem całorocznej automatycznej myjni PKP Intercity zlokalizowanej na terenie bocznicy we Wrocławiu. Inwestycja kosztowała ponad 33 mln zł, a za jej realizację odpowiadała firma Mostostal Warszawa. Nowoczesne myjnie działają też w Warszawie i Krakowie (KGZ), a kolejne PKP Intercity planuje wybudować m.in. w Szczecinie oraz Gdyni.
Dziś został rozstrzygnięty przetarg na zakup 300 nowych wagonów, z prawem opcji na dodatkowe 150, dla PKP Intercity. To największy w historii przewoźnika, pod względem liczby pojazdów, przetarg taborowy. Za realizację projektu o wartości 4 238 580 000,00 zł brutto (6 357 870 000,00 zł brutto z opcją) odpowiadać będzie firma H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu.
PGE Energetyka Kolejowa w 2023 r. zrealizowała inwestycje o rekordowej wysokości 1,3 mld złotych. To pierwszy raz w historii spółki, w którym wartość nakładów przekroczyła miliard złotych.
W środę 10 stycznia 2024 r. PKP Intercity podpisało umowę z nowosądecką firmą NEWAG na zakup 63 elektrycznych lokomotyw wielosystemowych z opcją zamówienia kolejnych 32 i świadczeniem 5-letniej usługi utrzymania. To pierwsze w historii, zarówno przewoźnika, jak i producenta tak duże zamówienie jednej serii pojazdów. Wartość umowy to blisko 2,3 mld złotych brutto.
Właśnie zakończył się odbiór ostatniego z 12 zamówionych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT, wyprodukowanych w siedleckiej fabryce Stadler Polska. Jeszcze w tym roku pociąg zostanie wdrożony do rozkładu jazdy i zacznie wozić pasażerów.
PKP Intercity rozstrzygnęło postępowanie przetargowe na wykonanie naprawy okresowej 50 wagonów typu 112A na 5 poziomie utrzymania wraz z modernizacją i wykonaniem przeglądu na 3 poziomie. Po modernizacji wagony te będą wielofunkcyjnymi pojazdami typu COMBO, których obecnie w parku taborowym PKP Intercity jest 60. Na wykonanie zamówienia H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych, która złożyła najkorzystniejszą ofertę na kwotę 461 mln zł brutto, ma 36 miesięcy od podpisania umowy.